Tuesday, December 1, 2009

horse friends 馬友


i went to my grandparents' house for thanksgiving. they have 2 horses - rep and monty. it is my tradition to go say hi to them when they are outside. look how big rep's face is! his eyes are so sweet, maybe 10 times bigger than mine. i love sniffing around his nose because the area around his nose is so soft. my face almost fits in his nose!

because i'm the boss of all the big dogs in my grandparents' house, i wanted to show rep how bossy i am. i stood up on the wooden railing and tried to make my body look taller and stronger. ha! i feel like a king of the world! ...wait, i feel like someone is watching me from behind. am i in trouble?

chubu walked: a lot
chubu peed: many times
chubu pooped: 2 times

感謝祭でじーちゃんばーちゃんの家に行ってきたんだに。じーちゃんばーちゃんの家には2匹の馬友が住んどる。名前はレップとモンティって言うんだに。感謝祭にはいっつも馬友に挨拶に行くのが恒例行事なんだに。レップの顔、でーらでっかいだらー?でーらやさしい目しとるねー。ぼくの目とくらべると10倍くらいの大きさなんでないの?ぼくはレップの鼻の周りでブヒブヒするのが好きなんだに。だってあの鼻の周りはでーらふかふかやわらかいんだよねー。ぼくの顔なんか、レップの鼻の穴の中に入ってまうんでないの?

ぼくはじーちゃんばーちゃん家の大きい犬友たちのボスだから、レップにもぼくがいかにすごいかってことを見せつけようと思って、フェンスに上ったんだに。ぼく、なんかでっかく見えるだらー?すごいがねー!王様にでもなった気分だがね!。。。ちょっと待って、なんか後ろから視線を感じるんだけど、もしかして危険が近づいとるってこと??

今日の散歩:たくさん
今日のオシッコ:たくさん
今日のウンチ:2回

No comments: