Saturday, January 16, 2010

hibernation 冬眠


ah, it's so cold every day! i like wearing my winter jacket because they look so cute on me, but i don't love the cold weather so much. so what i do in winter is hibernation. i think my mom wants to hibernate with me, but she can't do that on weekdays. on weekends, we hibernate together in the afternoon. it's so nice and warm... i love when she has a soft sweater on. i usually drool while sleeping and she finds my drooling on her sweater later when she wants to wear it again. it's the trace of my love!

chubu hibernate: 8 times
chubu peed: 5 times
chubu pooped: 2 times

あー、毎日毎日寒いなもー。冬のコートを着て散歩するのはぼくがさらにかわいくみえるからいいんだけど、でもあんまり寒いのはちょっといやだに。だから冬の間ぼくは冬眠するんだに。アヤコもぼくと一緒に冬眠したそうにしとるけど、平日は無理だからねー。だから週末になるとぼくとアヤコは一緒に午後の冬眠するんだに。あったかくて静かでいい気分だなもー。アヤコガやわらかいセーター着とるときなんて寝心地は最高だがねー。でもぼくはいっつも寝とるときヨダレをたらすから、アヤコガあとでそのセーター着ようとするときヨダレを発見して怒られてまうんだに。ヨダレはぼくの愛情の印ってことにしとかないかんがね!

今日の冬眠:8回
今日のオシッコ:5回
今日のウンチ:2回

No comments: