Sunday, September 19, 2010

fall swimming 秋泳ぎ


it's fall now and fall is a very nice season - sweet potato will be ready for me and it's a little cooler outside. my parents and i took a little trip to a big park in new jersey. we went to the same park last year and we liked it a lot, so we came again.

there's a stream in the park and i went swimming. swimming in fall is the cool thing to do! at first i was scared a bit, but i was so brave and jumped in the water. woohoo! it feels so good to swim in a river! my human dad loves swimming in a river, so i'm like that, too. i sometimes suspectmy human dad is actually a french bulldog because we are so similar!

chubu walked: 5 times
chubu peed: 5 times
chubu pooped: 3 times

秋だがね!秋はいい季節だなもー。さつまいもはおいしくなるし、涼しくなるし。そういうわけで、ぼくはアーロンとアヤコとニュージャージーにある公園に行ってきたんだに。去年この公園に来て気に入ったからまた今年も来たんだにー。

この公園の中には小川が流れとって、ぼくはそこで泳いだんだに。秋に泳ぐのが通なんだがねー!最初はちょっと怖いなーって思っとったけど、ぼくは勇敢なフレンチブルドッグだから思い切って飛び込んだんだに。うひょーーーー気持ちいいがね!川で泳ぐのって気持ちいいなもー。アーロンも川で泳ぐのが大好きなんだに。きっとぼくはアーロンに似たんだなも。ときどきぼくは、アーロンって実は人間のふりして本当はフレンチブルドッグなんでないのーって疑っとるんだに。だってぼくたち、本当によー似とるからねー!

今日の散歩:5回
今日のオシッコ:5回
今日のウンチ:3回

No comments: