Wednesday, March 25, 2009

a year in brooklyn ブルックリン1周年記念


a year ago, i moved to brooklyn to be part of my parents' family. today's first photo is my very first photo as "chubu." my mom took this photo when she picked me up in ohio. that was my first trip on an airplane. my dad pick us up at newark airport with the sign with my new name on it. chubu... i can't imagine me having any other name now.

my mom used to wake up at 5am to let me go pee outside. and i used to poop at home. i pooped out a long red thread from my doggie bed once. ahhhh, it feels like such a long time ago. i am a big boy now! brooklyn is mine!

chubu walked: 5 times
chubu peed: 5 times
chubu pooped: 2 times

1年前、ぼくはアヤコとアーロンの家族に仲間入りするためにブルックリンに引越してきた。今日の最初の写真は、ぼくがチュウブっていう名前になって初めての写真なんだに。アヤコがオハイオまで迎えにきてくれたとき、空港でとった写真なんだにー。飛行機もそのとき初めてのったがね。アーロンが車でニューアーク空港まで迎えにきてくれとったね。しかも「チュウブ」ってぼくの新しい名前のカードまで持ってきとった。チュウブ、、、いい名前だがねー!ほかの名前になるなんてもう想像もできんね。

アヤコはぼくをおしっこに連れてくために、毎朝5時に起きてくれたねー。ぼくは家の中でウンチしてまったりもしたに。ベッドの刺繍を食べてまって、真っ赤なながーい糸をウンチと一緒に出してまったこともあったなも。ああ、でら昔のことみたいな感じがするねー。もうぼくは大人なんだに!ブルックリンはぼくのものー!

今日の散歩:5回
今日のオシッコ:5回
今日のウンチ:2回

No comments: