Sunday, July 11, 2010

oh no my belly! おなかがー!


summer is here! as you know, we french bulldogs are not very good at handling the heat. so i came up with a new hair style for the summer - shaved belly! this way, i can show off my beautiful belly skin, and i feel much cooler on a hot day. i think this is the best idea! my only question is... will my fur grow back by the cold winter??

no no, i didn't shave my belly to stay cool... i had to do some ultrasound test for my belly. don't worry, i'm ok! my liver was acting funny, so i changed my diet a bit. now i'm feeling much better! my mom and dad love my shaved belly though. i heard that they are planning to do that again next summer. hmmmm, i don't know if i should accept that offer or not!

chubu walked: 3 times
chubu peed: 5 times
chubu pooped: 5 times!

夏だー!みんなも知っとると思うけど、ぼくたちフレンチブルドッグは暑さに弱いんだに。だからぼくはでらいいことを考えた。夏の新しいヘアスタイル、それはおなか坊主!おなかの毛を剃ってまえば、ぼくのすべすべお肌も自慢できるし、あっつーい日でも涼しく過ごせるってもんだに。でーらいい考えだがね!でもひとつ不安なのは、ちゃーんと寒い冬までに毛が戻ってくるかなーってことだなも。

うそうそ、涼しくするためにおなかを剃ったんじゃないんだに。おなかの調子がわるくて、超音波の検査をしないかんかったんだにー。でも心配しんでいいよ、ぼく大丈夫だがね!肝臓がなんかへんだったから検査したんだけど、異常なしだったに。今は食べ物をちょっと変えて、気分も上々だがねー。アヤコとアーロンはぼくのつるつるのおなかが気に入っとって、来年も剃っちゃおうかって相談しとるんだに。ううーん、それはちょっとー、、、だなも。

今日の散歩:3回
今日のオシッコ:5回
今日のウンチ:5回!

No comments: