Thursday, August 7, 2008

grooming 101 身だしなみ その1


i am a young, handsome french bulldog. like any teenage boys, i care about the way i look. i will tell you what i do to stay nice and clean because being nice and clean is the key to be popular.

step 1 is to keep your teeth clean. i brush my teeth every week and i love it because the tooth paste tastes good. i have my own little tooth brush and it is a perfect size for my mouth. usually my mom or dad helps me brushing my teeth. i like brushing like this: right upper, right lower, left upper, left lower, add more tooth paste, front lower, front upper. my teeth are white and i have nice breath. if you want me to give you kisses now, please let me know.

chubu walked: 5 times (i'm becoming a big boy!)
chubu peed: 5 times
chubu pooped: 2 times

ぼくは若くてハンサムなフレンチブルドッグだらー。人間の思春期の男の子と一緒で、ぼくも自分の見た目には気を使っとるんだに。いつも小ぎれいにしないかんよねー。だってそうしんとモテんからねー。

まず最初にすることは歯をキレイにすることだに。ぼくは犬だけど、ちゃーんと毎週歯みがきしとるよ。偉いだらー?歯みがきはいいなもー。歯磨き粉がまたおいしいんだに。ぼくの口にぴったりサイズの歯ブラシも持っとるし、カンペキだに。いつもはアーロンかアヤコが歯みがきを手伝ってくれる。ぼくの歯みがきの順番はこんなふうだに。左上、左下、右上、右下、ここでちょっと歯磨き粉を足して、前下、前上。あー、いい気持ちになったなもー。

今日の散歩:5回(おとなになってきたなもー)
今日のオシッコ:5回
今日のウンチ:2回

No comments: