Monday, July 7, 2008

july 4th weekend 2 独立記念日の連休2


july 4th weekend was action-packed. i had a close encounter of the donkey kind. donkeys are so cute. their eyelashes are so long and their nose is so soft... but their face is much longer than me. i wonder if they can smell better than me. they came over and said hello to me. i didn't quite know what they were eating there. grass? i don't think grass tastes that good, and i can't feel full if i only eat grass. maybe i will offer my beef can to them next time.

next to the donkey farm, there was a sheep farm. sheep didn't seem to be as friendly as the donkeys. they were far away from me and they didn't come over. and they kept calling my name is a strange tone of voice. when i was looking at them, i was wondering what it is like to lay on them. it must be so soft and warm. i also wonder if i ever had lamb.... i have to go home and check my food.

chubu walked freely: 5 times
chubu peed: 7 times
chubu pooped: 3 times

独立記念日の連休は冒険がでらいっぱいだったねー。ロバにも出会ったんだに。ロバはでらかわいかったねー。まつげはふっさふさでながーいし、鼻はやわらかーいし。でもロバの顔はぼくのよりずっと長かったなも。ってことはロバのほうが鼻がよくきくってことなのかなもー。ロバたちは近寄ってきてぼくにも挨拶してくれたんだに。ロバって何食べとるんだろうねー。草?草ってぼくはそんなにおいしいと思わんし、おなかいっぱいにならんと思うんだけどね。今度あのロバたちに会うときはぼくのドッグフード(ビーフ味)を分けてあげようかなも。

ロバの牧場のとなりには、羊の牧場があったがねー。羊はロバよりは恐がりみたいだったね。ずっと遠くにおって近寄ってこんかった。でも羊声でぼくの名前をずーっと呼んどったような気がしたに。羊たちを眺めながら、あのふかふかの毛の上にごろんと横になるのはでらいい気持ちだろうなーって考えとった。それからぼくは、今まで羊を食べたことあったかなーとも考えた。家に帰ってからぼくのドッグフードをチェックしないかん!

今日の散歩(リードなしで):5回
今日のオシッコ:7回
今日のウンチ:3回

No comments: