Monday, September 15, 2008

grooming 102 身だしなみ その2


sunday is a bath day for me. after my mom cleans the kitchen, it's bath time! it was a really sunny nice day, so it was a perfect day to take a bath.

ahhh, it feels so nice and clean to take a bath. my shampoo smells good, and water is a perfect temperature. i started using a spray after shampoo to keep my coat soft and smooth.


drying after bath is a fun part. i love being wrapped with a towel. i feel like i became a worm that makes silk. once my body is half dry, it is time to go crazy and run around the apartment to air dry my body. this time, i went really crazy that i could jump on the bed! i'm so clean and soft now. if you ever want to rub me, now is the time.

chubu walked: 5 times
chubu peed: 5 times
chubu pooped: 3 times

日曜日はお風呂の日だがねー。アヤコがキッチンをきれいにそうじしたあとはぼくのお風呂タイムだに。でらいい天気だったから、お風呂にはいるにはもってこいの日だったね。朝風呂なんて贅沢な気分だなもー。

ああ、いい気持ちだがねー。シャンプーはいいにおいだし、最近使い始めたシャンプー後のスプレーもいいにおいだし。おまけにぼくの毛もやわらかーくなるんだに。あー、しあわせ。

お風呂のあとはタオルで体を乾かすでね。タオルにくるまれるのは楽しいがねー。蚕にでもなったような気分でないのー。半乾きになったら、今度は走り回って体を自然乾燥させるんだに。こういう時のぼくは早いよーん。勢いあまって、ベッドにまで飛び乗ってまうくらいだもんね。ぼくは今きれいでやーわらかいよー。ぼくをなでなでしたいなら今がチャンスだに。

今日の散歩:5回
今日のオシッコ:5回
今日のウンチ:3回

No comments: