Sunday, June 28, 2009

basset friend バセットハウンド友


my uncle earl welcomed a new basset hound, rosey. last saturday for father's day, i went to see her for the first time. look at her loooong ears! i wish my ears were that long. i think she can even fly with the big ears. we are about the same height, but she was much longer than me.

so, i tried to show that i'm the boss in my family... i jumped on her to show my power, but she didn't really care. i think she knows how to enjoy her life. we played really hard. we almost knocked down a table. we are very strong combination.

we became such good friends! look, we waited for our treats very politely. i think she is a very nice lady. i hope to see her again soon and we can play even harder!

chubu walked: 5 times
chubu peed: 5 times
chubu pooped: 2 times

ぼくのアールおじさんの家に、新しいバセットハウンドがやってきたんだに。名前はローズィー!エレガントな名前だがねー。先週の土曜日、父の日ディナーのためにおでかけして、初めてローズィーに会ってきたんだに。ローズィーのながーーーーい耳、見てみやー!でーら長いがね!ぼくもあんなに長い耳がほしいなも。なんか空でも飛べそうな感じでないのー。ぼくたちはだいたい同じくらいの背の高さなんだけど、ローズィーの身体はぼくよりずーっと長かったなも。

もちろん初対面だで、ぼくの方が強いんだに!ってことを示すための行動に出たんだに。でもローズィーはあんまり気にもとめんかったみたいだなも。きっとローズィーは人生を楽しむ術を知っとるんだねー。ぼくたちはそのあと、でら仲良くなって激しく遊んだ。走り回ってテーブル倒しそうになったくらいだに。ぼくたち二匹ならなんだってできそうなくらい強いんだに。

あー、でらいい友達ができてうれしいなもー。ほれ、ぼくたちお行儀よく一緒におやつももらったんだに。ローズィーはレディなんだなも。またすぐに会って一緒に遊ばないかんなも!

今日の散歩:5回
今日のオシッコ:5回
今日のウンチ:2回

No comments: