Monday, June 9, 2008

first summer 初めての夏


this is my first summer because i am only 9 months old. i didn't know what summer was, but now i know what it is. it is so hot! it is not only hot, but it's also humid. not a very good combo for a french bulldog. so, i am trying out a lot of device that my mom bought in japan to keep me cool. but nothing works like water.

there is a water fountain in a park nearby. so my dad took me there today during our walk. it was so hot that i felt like i was being cooked in the oven. i was a bit surprised at the spraying water at first, but the fountain was very fun. my dad and i got sprayed so much by the time my mom came home. my dad and i are such boys. we have our special boy bonding.

chubu walked: 6 times
chubu peed: 6 times
chubu pooped: 3 times

ぼくはまだ9ヶ月だから、これがぼくの初めての夏なんだに。夏ってなんだー?と思っとったけど、夏ってでら暑いんだね。しかもニューヨークは気温が高いだけじゃなくて、でら蒸し暑いんだに。フレンチブルドッグにはつらい季節だぎゃー。だからアヤコが日本で買って来たいろんな道具を、ぼくが熱中症にならんように試しとるんだに。でもやっぱりつめてゃー水が一番だがねー。

うちの近くの公園には水遊びできる噴水があるんだに。今日はアーロンが散歩のときに連れてってくれた。でら暑くて、オーブンの中で料理されとる気分だったから水が気持ちよかったねー。最初は水の勢いにちょっとびっくりしたけどね。アーロンとぼくは散々水遊びしてびしょぬれになったんだに。アーロンとぼくはいつまでも少年の心を忘れんのだに。男同士のつきあいってやつだがねー。

今日の散歩:6回
今日のオシッコ:6回
今日のウンチ:3回

No comments: