Tuesday, April 8, 2008

my neighborhood 散歩道


today, i want to show everyone my neighborhood. i love walking outside. the first photo is me pretending to be a guard dog. don't i look good? when i first came to this family, i didn't know how to go up and down the stairs. these little steps are the first ones that went down!

the second photo is me walking strong. look how proud i am! my ears are back because i'm happy. i also like my matching collar and leash. i describe my style "preppy"!

the third photo is me being stubborn. i normally pee very quickly, but it takes me a while to make up my mind to poop. sometimes my mom and dad suspect that i might be just trying not to poop sooner because i want to stay outside. well, to tell you the truth, that is sometimes true. there are so many interesting things outside (especially other dogs' poop). anyway, this photo shows my bulldog side of me. please love/rub me when you see me in my neighborhood (if you give me some treats, that would be even nicer)!


chubu walked: 7 times
chubu peed: 8 times
chubu pooped: 3 times

今日はぼくの散歩道を紹介するでよ。散歩っていいなもー。1枚目の写真は家の前で番犬のポーズをとっとるところ。んー、しぶいっ!はじめてアヤコとアーロンの家に来たとき、階段を登ったり降りたりができんかったんだよね。この写真に写っとる階段が、記念すべき初めて降りれた階段なのだ!

2枚目の写真はぼくが自信満々で歩いとるところ。耳がうしろに下がっとるってことは、ぼくは上機嫌ってことなんだに。おそろいの首輪とリードもいいでしょ?ぼくのスタイルを一言で言うとねー、プレッピーってとこかなー、ふふふん。


3枚目の写真は頑固なぼくを撮ってみた。散歩のとき、いつもオシッコはすぐにするんだけど、ウンチする場所がなかなか決められんのだよね。だから時間かかるんだに。アヤコとアーロンは、ぼくがずっと散歩していたいからウンチ我慢しとるんじゃないのー?って疑がったりするんだよ!実を言うとねー、その疑いはときどきは本当なんだに。だって外っておもしろいんだもん。(ほかの犬のウンチもいっぱいあるし)ぼくは「フレンチ」ってつくけど、ブルドッグだから頑固なとこもあるのだ!とにかく、散歩の途中でぼくをみかけたら声かけてね。(おやつも大歓迎だぎゃー)

今日の散歩:7回
今日のオシッコ:8回
今日のウンチ:3回

No comments: