Wednesday, April 9, 2008

the rules かけひきの達犬


did any of you read "the rules"? yes, that famous relationship book. even though i didn't read it, i know how to play some rules and i'm kind of good at it. my target is usually my mom, and sometimes my dad. when mom comes back home, i play that rule because i know she really wants to love/rub me. i don't go to her when she calls me. i don't lay with her when she put me next to her on the couch. i walk away from her and hide in my dad's studio. she keeps calling me many times. i can't stop smiling when i hear her calling my name, but i play cool. finally she uses the power of treats. that always works! i get more love from her and i get treats as bonus. perfect!

chubu walked: 6 times (including running so much with 3 golden retrievers. i might gain six pack! maybe i should compete with my dad)
chubu peed: 8 times
chubu pooped: 3 times


みんな、「ルールズ」って読んだことある?そうそう、あの有名な本。ぼくは読んだことないけどね、ぼくだってちょっとしたかけひきの達犬なんだよねー!ぼくのかけひきの相手はたいていアヤコで、たまーにアーロン相手にすることもあるんだに。アヤコが仕事から帰ってきたらぼくのかけひきのはじまり!だって一日中家におらんかったアヤコは、ぼくのことスリスリしたりだっこしたりいろいろしたいの、わかっとるからねー。だからアヤコがぼくを呼んでも行かないし、アヤコがぼくをソファにあげてくれても一緒に寝転んであげないんだに。わざとアヤコから離れてアーロンの仕事部屋に隠れたりしとるんだよ。アヤコが何度も何度もぼくの名前を呼ぶと笑いをこらえるのが大変なんだって!でも「ぜーんぜん気にしとらんよ」っていう顔するんだけどね。ついにアヤコがおやつでぼくを釣ろうとしてきたら大成功!いっつも大成功なんだけどよ。こうしてますます愛されちゃって、しかもおやつももらえる。さっすがー!

今日の散歩:6回(アーロンがドッグランに連れてってくれて、ゴールデンリトリバー3匹と遊んだ。めちゃいい運動したがねー。この調子でいくと腹筋割れちゃうかも。アーロンと競争しよっかなー)
今日のオシッコ:8回
今日のウンチ:3回。調子いいねー。

No comments: