Tuesday, April 22, 2008

swimmer 泳ぐぞー


french bulldogs are not known for being good at swimming. but i am an exception. look at the proof! i went swimming with my siblings. it was a very nice hot day, so the water felt cool and nice. my dad went into the water and called my name, so i jumped in. lenni, my brother and RA showed me how to swim. i think my head is a bit too heavy to float, but i definitely got the right move. there were some humans who were fishing. and i believe that they had buffalo wings with them. (my sniffing ability is very high.) i thought of swimming to where they were fishing and being fished/caught so i can get their buffalo wings, but my dad didn't let me. but he said that he would buy me a small pool for me if i was a good boy. swimming makes me really hungry, so i want to request a treat stand next to my pool. i think it will be so nice! everyone is welcome to swim with me in my 2.5" deep pool this summer.

by the way, today is my mom's birthday. she turned 4.75 dog years old. i sent her tulips to her work. i'd rather have treats for my birthday, but humans seem to like flowers. (i like eating them sometimes.) i will give her a lot of kisses tonight.

chubu walked: 5 times
chubu peed: 6 times
chubu pooped: 2 times
フレンチブルドッグは泳げないっていうのがお約束みたいだけど、ぼくは例外中の例外なんだに。この証拠写真を見てみやー。兄弟そろって泳ぎにいったときの写真だに。でら暑い日だったから、水が冷たくて気持ちよかったなもー。アーロンが先に水に入ってぼくを呼んだから、息を止めて勢いよく飛び込んだ。レニーが泳ぎを教えてくれて僕もやってみた。水に浮かぶには、ぼくの頭がちょっと重すぎな感じだったけど、フォームだけはきれいだったに。ちなみに、近くで釣りをしとった人たち、絶対にトリの手羽先を持っとった。いいにおいがしたもん。その人たちのところに泳いでいって、釣りあげてもらって、手羽先を分けてもらおうと思ったけどアーロンにダメっていわれてあきらめた。泳ぐとでらおなかすくんだよねー。でもそのかわりいい子にしとったらビニールプール買ってくれるって。プールの横には小さいおやつスタンドつけてほしいなー。いいと思わん?

ところで今日はアヤコの誕生日なんだに。犬の年でいうと4.75歳になったんだに。だから会社にチューリップの花束を送ったのだ。すごいでしょー。ぼくは花よりおやつの方がいいけどよー。

今日の散歩:5回
今日のオシッコ:6回
今日のウンチ:2回

No comments: